onsdag, juli 23, 2008

Stua vår.

Jeg satt å bladde litt i bloggen,og ser at jeg ikke har lagt ut noe særlig med bilder fra hele rom. Nesten bare detalj bilder fant jeg, så i dag har jeg tatt noen nye bilder pluss funnet frem noen gamle!


Tv-stuen. Celine ligger å koser seg på ett skinn. Noen kurver fra Åhléns passet perfekt i en cd/bokhylle fra Ikea. Jeg bare snudde den og monterte kjøkkenbenkføtter på! Før fungerte benken som gang-møbel. Jeg hadde luer og votter i kurvene, og puter oppå for å sitte å ta på sko.
Lille Celine min er blitt ganske stor. Nå 4 mnd!!!!!!



Her vises bordet som jeg ønsket meg, men var solgt da jeg kom for å kjøpe det, men som viste seg at stod et helt likt etter tante Svanhild i kjelleren hos svigermor. Se bordet før det ble malt her.
Ammestolen min har jeg flyttet fra soverommet og opp i stuen. 
Se nærbilder av ammestolen med brodert Celine i ryggen her. Det tok ikke lang tid før jeg fant ut at amming var bedre i sengen på natten..... 
Vedkurven min i glass lever enda! Se vedkurven på linken her.




Her vises hjortehornet jeg kjøpte på Finn.no og malte med hvit blank bil-lakk. Se link fra hjort-arbeid her.
Her har jeg pyntet til selskap. Den store champagne kjøleren har fått lov å komme frem som blomsterpotte for Hortensiane. Blomsterdekorasjonen har jeg laget selv. Trykk på linken her så ser du bilder før og etter fra spisestuen.
Spisestuen fra danske Ilva. Se flere bilder og detaljer fra spisestuen på linken her.


Ny krakk. Jeg har sett på den en stund, men syntes den var litt dyr. Var innom butikken nå, og de hadde kun en igjen som hadde noen merker på. Jeg fikk kjøpt den billig, og merkene- de forsvant da husbonden pusset litt på den med negelakkfjerner.  Jippi.

Nå skal jeg ut å kose meg i solen.
Christine


19 comments:

krinkelkroken sa...

Så lekkert du har det, liker godt hvite hjem!!!!

Den lenestolen med broderi var kjempesøt;)

Krakken var lekker!

Ha en fin onsdag!

Hem och Lycka sa...

Grattis till Tolixpallen, vilket kap! Så snyggt hem du har och en så söt liten Celine! kram

Trude sa...

Heisann,mange flotte bilder av ditt vakre hjem.Vi har jo veldig lik smak (",) Håper du har det bare fint. Noen prosjekter på gang. Vi høres igjen...så stor og søt Celine er!!

Jorunn sa...

Så fin stue du har!! Nydelig lysekrone over spisestuen :0)

Fru Fjeldhammer sa...

Utrolig lekkert!! Du kan det...

Torunn sa...

Så lekkert det er hos deg!

Og vesletuppa er jo bare helskjønn der hun ligger på skinnet da... :-)

Ha en fin kveld.

My home is my Castle sa...

Du har det helt nydelig :)
Et vakkert hjem..
Stolen med navnet til datteren din var bare nydelig.

Ha en fin dag

lilleann sa...

Hei:) nydelig stil du har. Liker selv å alt det hvite! Lekkert!
kjempe flott stue, å ikke minst soverommet å. å den ammestolen med celine på...sukk...ble helt stum :)
kommer nok tilbake!
Hilsen Lilleann i nord!

Prinsesse Elin sa...

Du har det kjempeflott. ME LOVE:o)

elisabeth sa...

Så flott, lyst og trivelig:))
Liker spisestuen din veldig godt!!!
Ser du har svingt deg på syltetøy, og hjemmelaget er jo det beste;)
Fortsatt god sommer:)

MeyBiMe sa...

Du har det sååå rent og hvitt rundt deg, med mange flotte detaljer!!!!
Skal si lille prinsessen din har blitt stor jente :-) og så nydelig hun er!!!!
Har du oppskriften på disse "HI-hat"
Muffinsene????
De så virkelig gode og lekkre ut!!!
Ha en fin sommer videre!

lilleann sa...

Hei :) Skulle bare si at jeg har linket deg til siden min, å håper det er greit...? :))
Ha en fin uke!!

A home far away sa...

Et sånt vackert hem, ett härligt ljus som det ser ut!
Ha en fin dag
Kram Gunilla i Singapore

A home far away sa...

Hihi, jag såg att du har leilas bok, jag har också gjort dessa Hi hats, goda men väldigt söta:-)

//Gunilla

Kristins Hus sa...

Hei ! Har sett en del på bloggen din, fint hjem med fine farger(hvitt) ;-) Lurer på hvilken farge/fargenummer du har brukt på veggene på stue/spisestue ??

Anonym sa...

Hei! Du har en fantastisk blogg, og et vakkert hjem. Jeg kikker innom av og til :o) Har til og med bakt de svenske kanelbollene. De var virkelig en stor hit! Er det greit om jeg lager en link til din blogg?

Alena sa...

Så fin blogg du har!! Elsker hvitt, men nå har jeg en svart sofa og en tvbenk i ei som jeg ikke trives med. Men håper jeg etterhvert får en stue jeg trives med.
Nydelig pie!!

AGENT 77 sa...

wow wow wow jag är så imponerad av ditt vackra hem.jösses vilken god smak du har..kram E

Christine sa...

Hei!

Har nettopp kjøpt et gammelt hus som må pusses opp fra topp til tå. Her er det gammelt tregulv under belegget som jeg gjerne vil beholde og male hvitt. Har du noen tips og gode ideer før vi setter i gang? Har hørt at det er krevende, og veldig vanskelig å få det fint...
Utrolig fin blogg du har!
Håper på svar =)

Ha en riktig god jul!

Hilsen Christine =)