søndag, mars 07, 2010

Spisestuestoler i ny drakt

I går var husbonden på min favoritt spisested Tinja i forbindelse med jobb, mens jeg var hjemme med Celine. Mens han var borte var jeg supereffektiv. I tillegg til å gjøre ferdig Celine sitt rom fikk jeg trukket om alle 6 spisestuestolene. I utgangspunktet trodde jeg hatt jeg hadde bestilt ett beige stoff fra Stoff og Stil, men da det kom i går viste det seg å være mere lin-aktig-beige :( Men det ble greit nok.

Da jeg var ferdig synes jeg at det så ut som stolene var litt dårlig malt. Kanskje jeg må male litt til.

For en tid tilbake fikk jeg en elektrisk stiftemaskin Den gjorde jobben ganske mye enklere enn med den gamle stiftemaskinen. Litt problemer til å starte mmed, men av og til viser det seg at det kan lønne seg å titte litt i manualen.

Før:

Stolene i all sin prakt, slik de var før!




En lue til meg er også ferdig.

Christine

21 comments:

Anonym sa...

Så effektiv du er på en lørdagskveld da:) Synes stolene ble kjempelekre, og gleder meg til å se rommet til Celine ferdig etter hvert!

Maler du med Sens, eller bruker du annen vann- eller oljebasert maling? Siden jeg er gravid går det i Sens for tiden, men synes den er litt vanskeligere å jobbe med og å få jevn. Kanskje fordi den tørker så fort...

Ha en fortsatt fin helg! :)

Kathrine sa...

Så flotte stolene blei - virkelig noe annet enn de tradisjonelle 90-talls kjøkkenstolene :)

Tove `blogg verden sa...

stolene ble kjempe fine!!! Rart hva et nytt trekk og maling kan gjøre ; )!! Og mye billigere en å kjøpe nytt!!!
Ha en fin søndag!
klem Tove

Kjersti sa...

Du er jo helt utrolig!!!
Tenker innimellom på den hvite stolen du kjøpte og skulle pusse opp. Er den ferdig? Den med så mange småspiker :) Til og med datteren til min kjære på 14 har spurt meg om den er ferdig, hehe.
Kjersti :)

Bettum Villa sa...

Stolen ble kjempe fin, synes jeg.

Anonym sa...

Jøss, er skikkelig imponert :)

Pussa du stolene før du mala dem? Måtte bli litt av et arbeid da..

Klem, mia

Aashildsvilla sa...

heia..stolene blei jo kjempe lekker..klem åshild

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Snyggaste extreem make over alltså ;D

Den blev bara kanon snygg!!!

Tittar in för att önska en strålande ny vecka.

Klemmer fra Sessan & prinsessan

Jeanette sa...

Så fin stolen ble, det trekket/stoffet var kjempelekkert. Har du besyillt dette på stoff og stil. Husker du hva det het? Har en plan vedr. noen puffer:)
Klem J.

Lise in Norway sa...

Utrolig moro å følge bloggen din. Maken til arbeidsjern og ståpå vilje. Jeg hadde brukt evigheter på all den malingen du utfører.

hvitstil.com/Christine sa...

PERNILLE:
Jeg maler med lady. Den er nok vanskeligere å få jevn en oljemalin, men man slipper jo lukta. Jeg bruker ett strøk mere enn når jeg maler med oljemaling

Tove:
Og ikke minst: MILJØVENNLIG

Kjersti:
Nei, desverre er den ikke ferdig. Akkurat nå står den på lager med resten av flyttelasset, men med den nye spikerpistolen så gleder jeg meg til å begynne på den igjen. :) Du får hilse 14-åringen å si at så snart jeg får fatt i flyttelasset, så kaster jeg meg på arbeidet!

Anonym Mia:
Hmmm- jeg skulle nok ha pussa dem, men siden det var så kaldt ute skippet jeg det steget. Vasket og grunnet. Får se hvordan det går.

Jeanette:
Stoffet heter beige møbelstruktur og er fra Stoff og Stil

Mette sa...

Kjempefine stoler! Ble inspirert til a se pa mine egne gamle stoler pa nytt..
Ha en fin sondag!

Lykkelita sa...

Sykt effektiv på en lørdagskveld da:) Flinka! Stolene ble lekre og lua likeså - jaggu har du fått sving på heklekroken:)
Stig Erik forsøker å få byttet vakta på onsdag, håper han klarer det...
Stor klem!

Fjasevas Huset sa...

den stolen ble jo helt ny jo. Kjempe fin ble den. Deilig å være effektiv av og til:-)

Flotte luer du hekler. hvor har du fått oppskriftene?

Anonym sa...

Du er utrolig flink!!! Slik vil jeg også gjøre med våre stoler også.
Rosa

Frydisblog sa...

Hei.
Helt utrolig hva et malingsstrøk og nytt stoff gjør.
Stilig=)
Frøydis.

~Kristina~ sa...

Ble jo noen helt nye stoler det der!:)
Fantastisk fine, så flink du er!
Utnytta lørdagskvelden godt du!:)

Anonym sa...

Så flotte stolene blei:) Hvitmaling gjør susen!!

Safina sa...

Så flott a, flink og effektiv du har vært:)
kos

xxx

Jeanette sa...

Takk for svar. Da er stoff bestillt hos stoff og stil.
Klem J.

Anonym sa...

Hei!
Er ivrig leser av bloggen din, den er kjempeflott..
Så flott lue du har heklet :)
Hvilke type masker bruker du?