fredag, juli 30, 2010

Garderobe på soverommet

Aller først: Husbonden, Celine og jeg trenger stemmer, så gå inn på:
og stem på oss.

Vi jobber dobble arbeidsdager nå, med butikkstart og husinnflytting. For å ikke bruke ett helt rom til garderobe bestemte vi oss for å dele av vårt soverom og lage garderobe i kneveggen. Det hele har vi gjort helt selv!


Her er utgangspunktet!

Husbonden setter opp sin første vegg!






Panelet på kneveggen ble revet og papp, glava og plast ble fjernet og flyttet bak i kneveggen. (akkurat dette fikk vi hjelp til fordi det er livsviktig at det gjøres riktig i forhold til dampsperre og lufting)



Vi reiste til Haparanda og kjøpt 3 pax skap på 236 cm høyt som vi monterte og sagde i to. Hver del ble puttet inn mellom stenderne i kneveggen. Dette gjorde vi fordi det ble knalldyrt å kjøpe kommoder og dytte inn. I bakkant av skapene måtte vi kutte litt for å få det hele til å passe under skråtaket. (første gang jeg har hatt bruk for det jeg lærte på skolen og vinkler og trekanter)



Her har vi fått opp fem skuffer i den ene nisjen. På motsatt vegg kommer stolmen hengesystem. Muligens er vi ferdig på søndag, men i dag skal vi kose oss på Slettjord!




Her er utgangspunktet og ideen jeg tegnet til min kjære!

Har dere sett avisen i dag?


Veldig skøy var det at min Frøken fra barneskolen hadde lest avisen i dag og ringte meg.Vi har ikke snakket på leeeenge, men hun mente jeg måtte hatt en flink gymnastikk lærer for å få til dette himmelhøye hoppet!

Ha en deilig helg!
Christine

17 comments:

susan`s side sa...

Dere er jammen litt av team. Veldig flinke er dere. Dere må ha flere timer i døgnet enn oss andre med 2 hus som skal pusses opp for ikke å snakke om butikken du skal starte.
Har stemt på dere 1 gang, man ikke vel ikke stemme flere ganger

Lena Celine sa...

Å så flotte det blir i garderoben deres. Heldige dere! Har selvfølgelig stemt på dere i dag også!!!

Klemmer fra Lena

Anonym sa...

Gøy med bilde
i avisen ...!
Hoppende glad
Christine ...!

Soverommet
blir nok flott
med praktisk løsning
på garderobesystemet
jeg syntes dere
er så flinke til
å finne løsninger
som passer perfekt
til rommene og til
deres behov uten å
kopiere andre ...!

Ha en fin sommerhelg ...!

klem
ac

Lizbeth sa...

Kjempesmart garderobeløsning!Stemmer på deg i boligdrømmen og krysser fingre for at du vinner. Ei perle av ein eiendom dåke har kjøpt. Utrulig kjekt å følge med på oppussingen av huset. :)

C ♥ sa...

Genial garderobe! Jeg vil og ha!!

klem C

Kort og Søm sa...

Dere ligger ikke på latsiden nei..*smiler*...jeg har stemt på dere!

Klem Fredrikke

Ps. Så fint arbeidsrommet ditt har blitt! :O)

Anonym sa...

Hei igjen
Jeg kan ikke si annet enn at jeg er storligen imponert !

Hilsen Wenke fra Sunnmøre

Inga sa...

Nå har jeg brukt alle fire epostadresser jeg har og stemt fra alle. Skal fortsette med det fram til du vinner. Heia Christine :-)

Nina sa...

Da va dagens stemme i boks, håper dere vinner boligdrømmen. Super plass for Celine å trå sine barneføtter ( Skjomen e jo nydelig, bor der selv). Til gjengjeld håper jeg du kan fortelle meg hvilken glansgrad dere har på de hvitmalte veggene deres, syns det er så vanskelig å finne ut hva som er fint?

Mvh Nina

Kathleen sa...

Så flinke dere er! :D er så spennende å følge med!

Har stemt i dag også, nå er det ikke lenge igjen :D

Rosa sa...

Kjempedyktige dere er. Ingen tvil om at du er sprek, med det bildet i avisen i dag. Har stemt på dere igjen.

Anonym sa...

Stemt idag og, heia, heia, heia..
hilde@ytrehus.no

Annie sa...

Ååå så spennende det er i teten nå! Og veldig morro at Finnmark og Troms representerer teten :)
Lykke til :)

As sa...

Hei=) SKal si dere har mye å henge fingrene i. Stå på vilje, mildt sagt=) Tror garderobeideen blir bra jeg. Så akkurat videoen av drømmelampa(ene). Flotte lamper med sjarm.
Stemmer på dere idag også, jeg=)

VillaVanilje sa...

stemmer alltid på deg :)
spennende å følge med på dere!

Tones lille interiørhjørne sa...

OLALA.. har jo sånne skråtak på soverommet jeg og lurte på hva jeg skal gjøre med dem... genialt å lage hyller da!!!! takk for tipset!

klem

Anonym sa...

Flott idé!! Har du bilde av den ferdige garderoben?