søndag, januar 30, 2011

Bakt potetmos




I går lagde jeg den ultimate potetmos. Førstbakte vi tre store poteter i ovnen. De var pakket i folie. Når de var ferdige skremte vi dem, og blandet i en skvett fløte, melange, salt, pepper og lit hakket sjalottløk som var stek gylden i panna.
Det hele rørt grovt sammen til bakt potetmos.
Veldig godt.
Nå setter vi oss i bilen og drar på middag til mor i nord og beste Jens.

Christine
Oppdatering

Ok, jeg ser nå at det gikk litt fort for seg tidligere i dag. Potetene ble neppe skremt i denne prossessen, bare skrelt! hahahaha.

10 comments:

Anonym sa...

smiler

skremte poteter, sikkert godt,
du er skjønn, christine ♥

god søndagsmiddag hos mord i nord, klem til deg

Anines hvite verden sa...

mmm... hørtes godt ut! Her i huset elsker vi bakt potet, så denne varianten skal prøves ut!

Ha en flott uke! :)

Anita Ugedal sa...

Nydelig blogg du har! Jeg følger den ivrig, og du inspirerer masse! :)

Men jeg lurer.. Hvordan skremmer man en potet? Hihi...;)

Anonym sa...

Bare et lite spørsmål:) Når du skremte potetene, gikk de ut av sitt gode skinn selv da? eller? (Æ ser det klart og tydelig for mæ)
Anne-Grethe

Steffagarden sa...

Hørtes kjempegodt ut, men jeg må bare spør, hva gjør du når du skremmer poteten? Er det når du tar ut innmaten i den?

Min lille krok i verden sa...

Hørtes veldig godt ut, jeg ble skikkelig fysen nå.
Forresten, ble potetene veldig redde da dere skremte dem?? Ha ha ha :-)

Fin søndagskveld!
Klem Ann-Helen

Anonym sa...

Hei Christine!

Hadde vært supert om du ville dele oppskriften, skremte poteter høres spennende ut :-).

Spøk til side, har vært fast leser av din flotte blogg et års tid. Synes dere var supertøffe som forlot Nesøya og flyttet nordover. Var det vanskelig å ta steget med å realisere drømmen?

Klem fra Jubis, fremdeles i Oslo :-)

Vigdis sa...

Hahaha! Jeg som så for meg deg, husbonden og Celine rundt et bord.
Christine: Jeg teller til tre, så skremmer vi dem. En, to, tre!
Alle roper høyt i kor: BØØØØØØØØ!!!
Og potetene hopper ut av sitt (ikke fullt så gode) skinn. Eller noe sånt.

Vibeke / Mammas Hus sa...

Tenkte dere hadde en spesiell måte å behandle poteter i Narvik jeg *fnise*

Håper dere har en fin kveld ♥

Whitebite sa...

ser bare yummy ut!!
er så imponert over lillejenta i slalombakken!!! det hadde aldri lillekaren vår på 5 år hatt mot til!