mandag, februar 28, 2011

Det store Carnevalet i Santa Catalina - Las Palmas

I går ettermiddag kjørte vi innover til hovedstaden for å få med oss det store barnekarnevalet. Jeg har hørt at karnevalet på Gran Canaria er stort og virkelig verdt å få med seg.
Det var det! Nå fikk vi med oss barnedagen, så man kan jo bare tenke seg hvor stort dragqueen og dronningshowet er.

Den ene av barne-dronning-kanidatene var norsk. Hennes flåte var bygget som et vikingeskip. Ikke akkurat den fineste flåten, men norsk!
Karneval er superpopulært her nede, det var tusenvis av tilskuere på ett veldig spektakulært show som var gratis for alle.
Celine og venninnen Dora.
Massevis av boder som solgte mat og andre spesialiteter. Jeg prøvde meg på en portugisisk spesialitet- nybakt brød med hvitløkssmør som smeltet i det ferske brødet. Tipper det kommer å være ett mat-minne for livet! mmmmmmm


Alle barna fikk godis- Sukkerspinn  og popcorn med rødt sukker!


For en fin dag!

Christine

3 comments:

Anonym sa...

Heisann Christine!

Så fint å se at dere koser dere på ferie! Sikkert kjempedeilig med litt sol og varme ;)

Jeg er fast leser av bloggen din, og ville derfor gi deg en liten utfordring! Ta turen innom meg, så finner du alt der! Jeg håper hiver deg med ;)

Ha en fortsatt fin ferie ;)
Hilsen fra Narvikjente!

Livy sa...

Awwww! Det ser ut som en fantastisk opplevelse!

Kos dere masse videre! Klem fra Livy

Karoline sa...

Så fin blogg du har, kjekt å lese!
Karnevalet på Gran Canaria er heilt fantastisk, gode minner derfra! :)