søndag, mai 01, 2011

"Sommeren" kom med mai!

For en fantastisk dag! En dag av den typen du bare vil putte i hjertet og huske for bestandig.
Stikkord for dagen: 1. mai tog, softis, sol, båtliv, bål, grillet lunsj, nye haagemøbler, krabbejakt, middag hos Mor i Nord, sofa


Celine og jeg kjørte husbonden til kaia i dag tidlig før vi to jentene gjorde oss klar til 1.mai tog. Toget gikk ganske mye lengre enn jeg hadde kalkulert, så ca halveis spurte Celine om jeg kunne bære henne.
Da var det bare å snu, så tok vi en pust i bakken med en liten softis.
Så var det det bare å kaste seg i bilen og frese utover på hytta. Etter at jeg hadde inspisert alle de nye gamle dørene i huset var det bare å komme seg ut i solen.


Husbonden og Celine monterte nye sommermøbler, mens jeg grillet bacon og stekte egg på bålet.
(ikke vær redd for at det skal ta fyr i gresset rundt bålet- vi hadde gravd hull til bålet og i tilleg lå vannet klart.)


To slike skal plasseres sånn at vi kan sitte og følge med på båtlivet. Har også kjøpt ett enormt stødig og stort dessestativ til desseprinsessen. Nå får vi bare håpe at vi snart får besøk av en sterking eller to som kan hjelpe oss å montere.

Da gjør jeg meg klar for en hektisk uke. sykurs, partimøte, partiopplæring, dameklubb, ultralyd!!, jobb og nye sommervarer i butikken. 

Christine


4 comments:

Inga sa...

Jeg har tilsvarende stol og det er den beste gaven jeg har fått. Tror Mannen skal få en likedan i løpet av sommeren :o)

Fint i nord i dag, ja.

Mie fra Mies Mirakler sa...

For en fin hagestol, blir nok fint å sitte i den utover sommeren :) Høres ut som en deilig søndag. *♥*

Anonym sa...

Godt dere får godvær,
selv om det var rart å se
både dunkåpe og støvler
her i hovedstaden har vi gått
i tynne sko og lite klær siden
1. sommerdag (min bursdag :)

Hagestolene er nostalgiske og passer nok perfekt der ute på Slettjord, tenker det blir godt å
legge seg tilbake der og nyte
utsikten og roen ...!

Spennende uke som ligger foran deg, til lykke med ultralyd m.m.

Fin søndagskveld, klem til deg

Vigdis sa...

Det har vært nydelig vær her i dag ja! Håper på mange slike helger fremover :D