torsdag, juni 30, 2011

Endeeeeeelig!

Ca 2 minutter etter vi overtok huset merket vi at det var noe galt med badet. Det luktet ikke godt der inne for å si det mildt- Etter mye advokatarbeid, takstmenner i øst og vest, venting ,stevning og mer venting har eeeeendelig forsikringsselskapet til selger kommet med forslag til ett forlik som vi kan leve med.
(det har tatt ett år!!)

Jeg er i full gang med å plukke ut fliser og tegne ny planløsning. Siden alt må rives, har vi bestemt oss for å legge i ekstra penger for å gjøre dette badet litt smartere. For eksempel står vasken i dag under skråtak, så for meg som er nesten 180 cm på strømpelesten, så er det umulig å sminke seg der inne. Vi skal flytte badekaret til vinduet og i tillegg skal vi få satt inn nytt avlangt smalt vindu mellom soverom og bad. (for å utnytte lys) 
Toalettet som nå står midt i badet skal fjernes, og da skal vi heller lage en liten dør til naborommet-hvor vi skal sette toalettet.

Jeg har funnet ut hvordan flisene på gulvet skal være. Fargen og størrelsen under stemmer IKKE, men flisene skal legges som bildet under.
Våre fliser skal være større (jeg ser for meg ca 30 *30) med lys grå dotter mellom de hvite store flisene

Her er ett til bilde som jeg fant inspirasjon fra. Tror dette gulvet kan bli fint til løveføtterbadekaret vårt.


På veggene skal det være blanke blanke blanke fliser som skal legges forskjøvet som bildet over. Jeg ser for meg at størrelsen skal være ca 30*20
I morgen skal jeg sjekke litt rundt innredning. Innredningen som er på badet nå er utdatert. Selv om badet skulle vært renovert for noen år siden, så har tidligere eiere latt innredningen bli. Gul marmor og enorme treknotter må bort asap. 
Noen som har forslag til fine badeinnredninger, lys og eller andre inspirasjonsbilder- kom med det!

Christine




10 comments:

Anonym sa...

Hvis du liker en litt nostalgisk stil, som jeg synes passer til både gulvet og badekar med løveføtter, bør du sjekke baderomsinnredning fra epok.no...utrolig mye fint i gustaviansk stil...:-) Lykke til! Mvh Linn

Kathrine 'Glimt' sa...

Så deilig at det endelig er over nå da... eller egentlig at det endelig kan begynne ;)
Likte flisemønsteret!

Min stil sa...

Heisan Christine.
Det kommer til å bli knallstilig. Gleder meg til å se.
KLæmmer Susanne

Anonym sa...

jeg blir saa glad naar jeg ser at noen har lyst paa slike fliser som jeg valgte til badet i vaar foerste leilighet - vi snakker stadig om hvor kuult det badet sikkert fremdeles er!!! Vi hadde slike fliser paa veggene, men jeg tror flisene var 22 x 7 eller noe ( sikkert helt ville tall altsaa, men de var ikke saa store;-) og til gulvet - siden det ble veldig lite gulv igjen etter at vi hadde dyttet inn et stort badekar, do og innebygd vask med skap helt ned til gulvet - valgte vi silestone - noe som var HELT nytt paa den tiden - og vi vlagte en uttrolig flott turkis farge - MEN vi var ikke fornoeyd med silestone dengangen - da den skiftet farge i hjoernene - 10 aar etterpaa brukte jeg silestone paa kjoekkenet og i trappene og er ikke spesielt fornoeyd naa heller - MEN de vinner paa farge kartet sitt!!!
LYKKE TIL MED PLANLEGGINGEN AV NYTT BAD!!!
JEG har funnet ut at naar det gjelder fliser - vaer heller litt tradisjonell ( og da mener jeg baade gulv og vegg flisene dine er det, paa en maate!!!) og saa orker du aa haa badet i 10 aar i allefall;-)

.:. Christine .:. sa...

Så bra det ble en løsning! Gleder meg til å se hvordan dere får det, blir sikkert kjempelekkert:) Vi har en serie på jobb som heter Solvik fra Aspen Bad som er romantisk og fin: http://www.aspenbad.no/badrumsinredning/solvik/#/?tab=picture
Lykke til med prosjektet!

idyll sa...

Så bra at det endelig løste seg, selv om 1 års venting hørtes ut som en evighet.. FLisene hørtes nydelig ut!! Kos deg med planleggingen:)

Sivs hus sa...

Hei, Ja - dette blir supert til slutt! Sommerklem siv

Huset i skogen sa...

Åååå..slikt golv siklet jeg på da vi pusset opp badet nå. Dessverre fant vi ikke noen fliser som var slik. Innmari dårlig utvalg her, og flisleggeren ønsket helst ikke å skjære til flisene, så da ble det sjakkmønstret gulv i stedet. Kjempefornøyd med det også:)
Anbefaler dere å se på Kvalsvik bad. De har klassisk innredning som passer til slike fliser. Fossline har også noen flotte innredninger som jeg virkelig anbefaler.
Gleder meg til å se hvordan det blir!

Inga sa...

Litt sent, men...
Vi brukte hvite Biselado Bianco fliser til kjøkkenet (Byggmakker). De ser akkurat ut som de du har på bildet. Våre fliser er riktignok kun 20 x 10 cm, men de er kjempefine. Bilder her: http://arcticstrawberries.blogspot.com/2011/05/oppdatering-update.html.

Jeg hadde i utgangspunktet også tenkt på mursteinslagte fliser, men da vi kom hjem på ettermiddagen så det slik ut som på bildet i min bloggpost. Vi fikk et godt avslag i pris fra entreprenøren, så da valgte jeg å beholde det slik.

Lille Persille sa...

Hihi, jeg ser du velger ganske likt som det vi skal ha på lillebadet vårt! Jeg har forelsket meg i en kvadratisk veggflis(15x15) med fasede kanter - men den er så dyr! Prøver derfor å finne tilsvarende andre steder.. Kanskje du har sett noe lignende?!
På gulvet skal vi ha 8-kantsflis med lys grå el beige liten firkant.. og gjerne med en tynn bord rundt i samme farge:) Kom gjerne med tips da vi kun har planene klare, men ikke innkjøpene i box ennå! Klem:)