mandag, juni 13, 2011

Franske minner

Akkurat nå sitter jeg hjemme og venter på at vinden skal løys, så vi får dratt på hytta, jeg laster opp bilder og tenkte jeg skule dele noe av det beste fra turen vår:

Jacadi: En favoritt som (takk og pris) har avdeling i Oslo. De nydeligste sko og klær til barn. Celine og lillesøster fikk hver sin lyseblå kjole med solhatt.
Oslobutikken ligger på Frogener og ANBEFALES!

Creperi: Sist jeg var i Paris var på kongress med legemiddelfirmaet jeg jobbet i dengang. Vi var innom ei kneipe å spiste crepe med nutella. Denne gangen avanserte jeg til Pære Belle Helen, som om mulig var eeeeenda bedre.



Vi fant ut at vi måtte gjøre noe fransk, så her er husbonden på en slakter og kjøper franske pølser og baguetter som Celine elsket. Selv kunne jeg ikke smake på pølsene siden spekkemat er "off limit" for gravide:(


Husbondens favoritt: Escargots. Gratinerte snegler!


Celine spiser pølse og baguette 




Kanskje ikke akkurat fransk, men likevel en favoritt!!! Kartell hadde de fineste ballerina badeskoene!!




Tørsteslukking på gatecafe. Veldig fransk!




Sukk





Dobbel sukk!!


Flamant:
Tidligere har jeg fått tip om den belgiske(?) interiørkjeden Flamant og den er herved en av mine absolutte favoritter!!!! Jeg knipset noen bilder i butikken.

Komode med glasslommer ytterst for å vise hva som var i skuffene.



Duftelys. Min favoritt var eple og caramel som absolutt ikke var kvalmende som det kanskje kan høres ut som.







For ett soverom!




Flamant imponerte!!!

Nå er det ut å vaske bort malmstøv fra terrassen, mens vi venter på at vinden løyer såmm at vi kommer oss på hytta!

Christine





7 comments:

Marlen sa...

Hei, ville bare takke for titten i ditt flotte hjem:)

Jeg har lagt deg til som følger i min helt nye interiør-blogg, ta gjerne en titt innom hvis du vil:)

Ha en flott pinse:)

Inger-Lise sa...

Ah.. sukk.. Nå fikk jeg veldig lyst på en tur til Paris selv. :) Hvordan var Disneyparken? Noe for småttiser på 2 og 4 år? Skriv gjerne mer fra turen!! :)
Håper dere kom dere på hytta i dag!
Klem fra Inger-Lise

Monica fra Moxas Univers sa...

Nå fikk jeg rett og slett veldig lyst til å dra på vindusshopping, spise croissant eller nå hvordan det skrives og kose meg gløgg ihjel! Har aldri vært i Frankrike, men vi drar muligens en liten svipptur innom til sommeren :)

cashmereandcamera sa...

Å som jeg lengter her jeg sitter! Den 22.juni er det fire år siden vi giftet oss...i Paris! Om det går an å bli forelsket i en by, så er jeg det i Paris. Gleder meg til å dra tilbake en dag og oppleve enda mer av byen, og å besøke noen av de stedene vi så sist vi var der.

Og du, den trenchen til celine, hvor har du funnet den? Var jo bare så kul! (år treåring hadde sett smashing ut i den kjenner jeg;)).

Finfin uke til deg!

hvitstil.com/Christine sa...

Takk for koselig kommentar. "kåpa" som Celine kaller det er fra spanske Zara og kostet ca 200 kroner. Billig billig, men mener jeg har sett nesten samme på HM.

Christine

salige lavendel sa...

Jeg fikk franske minner selv jeg nå! Stilig kåpe på den lille frøkna =)

Myke minutter sa...

Takk for tips om ting å gjøre i Paris :) Jeg var så heldig denne uken å få langhelg for to til Paris til høsten som bursdagsgave av min kjære mann. Seks år siden vi var der sist på bryllupsreise og da så vi alle de største severdighetene. Høyt på listen min denne gangen står god mat og shopping :)

Klem fra en fersk livsstils-blogger