tirsdag, juni 12, 2012

Utemøbler

Jeg synes utemøbler kan være litt vanskelig å velge. Det finnes så masse å velge i. Man kan velge spisemøbler eller sofamøbler. Tre, plast,bast..... Jeg brukte noen timer på nettet før jeg dro i butikkene for å prøvesitte. Hadde bestemt meg for at jeg ville ha spisemøbler og at de ikke skulle se for moderne og minimalistiske ut.
 På Skeidar fant jeg noen som så klassiske ut, var gode å sitte i (jeg lover at det er det ikke alle som er), rundt bord synes jeg er superfint. Fordel for meg var at putene var lyse, akkurat som de jeg allerede har på Slettjorda,
 Pass på at du velger utemøbler med metaller som ikke ruster på utemøblene. Selv om stolen er i plastbast, så er det metall her og der som kan ruste om man ikke er oppmerksom.
 Desverre fikk vi ikke testet møblene i helgen for det var ganske kaldt selv om solen tittet gjennom skyene innimellom.
 Celine hadde besøk i helgen av en barnehagevenninne, jeg lagde skattekart som ble en superhit. Nå er det mye skattejakting på Slettjorda,

Etter ei lang jakt setter Celine seg ned for å studere kartet, uten å vite at skattekisten er farlig nært!
Smia på Slettjord.

Christine

8 comments:

Villblomsten sa...

For ett flott sted :-)
Misunnelig :-)

salige lavendel sa...

Så flott natur det er hos deg!! Møblene ser fine ut. Dert var et godt tips det med å tenke på om knottene kan ruste. Får man rustflekker på terrassebordene er det vel omtrent umulig å få vekk igjen vil jeg tro. Gøy med skattekart også =)

Divamamma sa...

Flotte utemøbler. Er helt enig med deg. Nå er jeg egentlig ganske fornøyd med rottingsettet vi har, for det er hvitgrått, ihvertfall ganske lyst. Det var ikke lett å få tak i, men når man har sett seg ut en ting og har bestemt seg, så finner man det ofte tilslutt :-)

Gårdsjenta sa...

Så fine hagemøbler! Og ikke minst, for en nydelig plass å ha de! :) Blir nok mye kos her kan jeg tenke meg :)

la meg til som følger hos deg :) Mye spennende du holder på med :)

Anonym sa...

For et sted og for noen fjell, abolutt nydelig! Dere er heldige, nyt det. Søt skattejeger også :)

Anonym sa...

Hei C!

Vakre Bilder,
så skjønn C er der hun sitter å studerer kartet og skatten er et lite steinkast til venstre for henne,
tenker hun strålte da skatten ble funnet ...!

Møblene var perfekte til Slettjord,
ser så idyllisk ut,
blir nok mange fine stunder der i sommer ...!

Varm klem til deg
AC
<3

Anonym sa...

Virkelig flott på Slettjord :)

Anonym sa...

Superfine hagemøbler! Enig at rundt bord er lekkert. Selv skulle jeg ønske det var mere utvalg av hvite rottingmøbler, håpe det kommer til neste år. Slettjord er en perle!

Mvh,
Tanja K