tirsdag, oktober 09, 2012

Supermat og Superdame på Grand i Narvik

På torsdag kl 19:00 denne uken kommer supermat Sara til Grand i Narvik. SpaSpa arrangerer en kveld med informasjon om supermat. Det er gratiså delta, men man må melde seg på hos spaSpa. Jeg har min nye interesse i mat og kosthold, så jeg og mine venninner skal gå å høre på supersara.

Flere som skal??



Her er en info jeg fant om supermat på bloggen til superdamene:



Om Supermat

Hva er supermat? Supermat blir vanligvis definert som matvarer og ingredienser som inneholder eksepsjonelle, og gjerne bredspektrede næringsverdier, i tillegg til medisinske egenskaper. De er som oftest viltvoksende eller dyrket økologisk. I tillegg er de uprosessert, ikke bearbeidet. De er behandlet på den mest skånsomme måte, i hovedsak ikke varmet opp over 40 C. Alle næringstoffene skal være intakte. Det er mange som tror at man kan kalle noe supermat bare fordi det inneholder vitaminer eller noe annet sundt, men alle matvarer inneholder næringstoffer, det er derfor vi spiser dem. Men supermat er i en helt annen kategori. Supermat er mat og medisin i ett! Supernature supermat fåes kjøpt i helsekostbutikker over hele landet eller på www.supernature.no

Jeg er superspent på supermat! Noen med erfaring??

Christine

15 comments:

Anonym sa...

Forbauset over at du som er så glad i skikkelig, hjemmelaget og naturlig mat/kosthold vil interessere deg for en slik jippo, men kanskje greit å få med seg uansett. Hellstrøm har slaktet denne såkalte "supermaten" (hehe... han slakter jo mye!) og her kan du også lese om det:
http://www.side2.no/spesial/sunnhet/article3266120.ece
Uansett spennende å høre hva du får ut av det

hvitstil.com/Christine sa...

Hei, jo jeg har registrert hva Hellstrøm sier men jeg har også registrert hva en rekke kjentfolk og noen leger har sagt. Jeg kjenner ikke til produktene derfor gleder jeg meg til å høre hva supersara har å fortelle. Jeg rett og slett Supergleder meg :D

Bente sa...

Her er jeg enig med Hellstrøm må jeg si...:)

Anonym sa...

Supermat er fantastisk! Og det er ikke noe man spiser i stedet for vanlig mat, men i tillegg, og det er en veldig stor forskjell.

Det er veldig enkelt å inkludere i hverdagen, og man velger selv hvor mye og lite man vil bruke. Supermat er noe man legger til kosten, så det er på ingen måte en streng diett.

Men siden supermat er skikkelig dyrt i Norge, velger jeg å kjøpe alt på www.iherb.com. De har alle de produktene som selges i norske helsekostbtikker, bare til 1/3 av prisen.

Bruker du koden MEP934 får du $5 eller $10 i avslag på første ordre.

Da får du kjøpt det store glasset med Amla C (supert C-vitamin som er helt naturlig) uten å gå over tollgrensen.

Iherb.com er helt trygt og raskt. Jeg har bestillt over 200 pakker (fordelt på over tre år) og aldri har en pakke blitt borte selv om jeg velger billigste fraktalternativ uten sporing. Pakken kommer som regel etter to uker.

Lykke til!

Anonym sa...

Sorry,men dette er et jippo,rett og slett..verden vil bedras!Men for all del,oppsøk og vær skeptisk.Hellstrøm får alt for mye "tyn".Syntes det var så mye mer spennende da du la ut bilder o oppskrifter med feks,giga store rundstykker:))Men slik er vel vi mennesker vi dras mot trender:)uansett,en god dag ønsker jeg deg;)

Anonym sa...

Supermat er helt fantastisk:)
Har gått på det i 1 månede og er Storfornøyd:))
Helstrøm kan si hva han vil, men dette funker virkelig!
Gled deg til dette

Anonym sa...

Blir nok et spennende møte. Jeg tror litt på supermat, men mener likevel at det kan bli litt vel ekstremt. Det er jo ikke til å skyve under en stol at dersom man kjøper dyre produkter som lover gull og grønne skoger, samt at "alle" andre mener de oppfyller denne lovnaden, så blir man fenget av dette. I bunn og grunn tror jeg nok mest på et variert kosthold med lite hjemmelaget mat fra rene råvarer. Litt spirulina etc skader sikkert ikke. Men man kan sikkert oppleve like mye energi av en gulrot-juice!

For å få en motvekt til det du skal høre vil jeg anbefale deg å se http://www.tv3play.no/play/280779/?autostart=true
Dette er episoden der Hellstrøm besøker damen som kun spise tabletter.

Jeg vil også anbefale deg å se Folkeopplysningen som ligger på NRK nett-tv. Spennende program om alternativ-livsstil. Tror ikke det er én episode konkret om supermat altså, men spennende likevel ;) Spesielt de to siste episodene.

Lykke til videre med livsstilsendringen!

Anonym sa...

Minner veldig om RAW food. Veldig mange spennende blogger og oppskrifter der:) høres kjekt ut med ein slik kveld.

Anonym sa...

Heisan!

Kanskje du får noen tips her, uten å måtte bruke mye tid på supermat i tørket, langreist form?

http://fraiva.no/

emblas-kanel sa...

Nei nei nei! Det har gått meg hus forbi at de har vært her i Narvik. Da skulle jeg vært der. Jeg bruker flere sorter supermat (i tillegg til kosten, ikke i stedet for) og er kjempefornøyd. Handler også mye på iherb.com. Ser du fikk en kode å bruke for førstegangsrabatt. Bare husk at hvis du selv handler der så får du en egen kode du kan gi videre. Du får da 4% av det de handler for. Jeg laget et innlegg om hårfarge uten parabener, og tydeligvis er det mange som har brukt min kode for jeg får stadig et par dollar i avslag. :-) håper det var et fint foredrag, og at du skriver litt om det. Lykke til med livsstilsrndringen. :-)

Anonym sa...

Spiser en variert og sunn mat, med fisk, grønnsaker og frukt så tror jeg det holder. Dette "i tillegg til vanlig mat" tror jeg bare er en mulihet til å tjene penger på.
Men hver sin smak.
Katrine

Anonym sa...

Til dere som r enige med Hellstrøm,bør lese svaret fra disse superdamene. Tror faktisk ikke denne kreft-syke damen som han var på besøk hos hadde en eneste supermat-produkt i skapene.. Forskjellige vitamin-greier ja,men ikke noe fra den "virkelige" supermaten.. Om jeg husker rett da;) dessuten regner jeg med at eieren av denne bloggen vil bruke det som tillegg til den sunne maten som hun lager til daglig:) Dessuten anbefaler jeg denne adressen www.superdamene.no Hilsen fornøyd bruker av div supermat:)

Anonym sa...

Forresten Christine, kos deg på torsdag! Skulle ønske jeg hadde anledning selv,mn håper jeg kan dra en annen gang:).

Charlotte

Villa von Krogh sa...

Fy søren så flink du er Christine! :) Keep up the good work! Jobber med det samme som deg... Gøy å se forandringene!
Ha en fin dag. Klem fra Anine

Anonym sa...

Det er bare å be om dokumentasjon på helseeffektene (utført i godkjente humane kliniske studier) fra produsenten. Dette burde ikke være synsing eller gjør-som-reklamen-sier. Man begynner ikke spise et medikament fordi man har hørt mye fin reklame om det, men man tar det fordi det er gjennomprøvd og dokumenterte effekter. Og ikke minst er riktige doseringer utprøvd.
Det snakkes om naturlige vitaminer, som om den kjemiske formelen endrer seg om den finnes i en paprika eller i et kosttilskudd. Det er mye penger å tjene i et helse-sultent marked. Bare ha sunn skepsis :-)

Hilsen biokjemiker